Без рубрики

КЕНТАУДА БАЛАЛАР ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫН НЫҒАЙТУҒА БАҒЫТТАЛҒАН ҚАЛАЛЫҚ СЕМИНАР ӨТТІ

Бүгінгі таңда білім беру жүйесінде баланың жан дүниесі мен психологиялық тұрақтылығына мән беру бұрынғыдан да өзекті.

Қоғамдық өзгерістер, ақпарат көптігі, әлеуметтік желілердің ықпалы балалардың ойлау жүйесіне, сезіміне, мінез-құлқына тікелей әсер етуде. Сондықтан білім беру ұйымдарында кәсіби психологиялық қызметтің сапалы әрі жүйелі жұмыс істеуі — тек мектептің емес, тұтас қоғамның стратегиялық міндеті. Осы мақсатта Ы.Алтынсарин атындағы №1 мектеп-гимназия базасында Кентау қаласы білім бөлімінің 2025–2026 оқу жылына арналған психологиялық қызмет жоспарына сәйкес «Психикалық саулық – баланың толыққанды дамуының негізі, гейткипер сақшылар» тақырыбында қалалық семинар өтті. Жиынға білім бөлімінің әдіскері З.Нұрдәулетқызы мен қала мектептерінің педагог-психологтары қатысып, жаңа оқу жылындағы психологиялық қолдау бағыттарын бірлесіп талқылады.

СЕМИНАРДЫҢ МАҢЫЗЫ: БАЛАЛАР ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫН ҚОЛДАУДЫҢ ЖАҢА ТАЛАПТАРЫ

Қазіргі мектептердегі психологиялық ахуал тек оқушымен жұмыс жүргізумен шектелмейді, ол — отбасы, мұғалім, мектеп әкімшілігі және медициналық қызметпен байланысатын көпжақты жүйе. Семинардың басты мақсаты — осы өзара байланыстарды күшейту, педагог-психологтардың кәсіби деңгейін арттыру және білім ұйымдарында балалардың психикалық саулығын нығайтуда жаңа құралдарды тиімді қолдану жолдарын нақтылау болды. Қатысушылар бүгінгі таңда орын алып отырған оқушының күйзеліс деңгейінің артуы, әлеуметтік оқшаулану, буллинг, интернеттәуелділік, эмоционалдық шаршау секілді мәселелерді бірлесе талдап, оларды шешудің мектеп жағдайында қолжетімді әдістерін қарастырды. Әсіресе, ерте профилактика, дер кезінде байқап, алдын алу дағдыларын күшейту, мектеп ұжымының әр мүшесінің психологиялық қолдау көрсетудегі рөлін жүйелеу мәселелері кең көлемде түсіндірілді.

ГЕЙТКИПЕР-САҚШЫЛАР ҰҒЫМЫ: ОҚУШЫНЫ ҚОРҒАУДАҒЫ ЖАҢА ТӘЖІРИБЕ

Семинардың негізгі мазмұнын Әл-Фараби атындағы №14 мектеп-гимназия психологтары Г.Ж.Есембекова мен Қ.Ж.Есенбаеваның «Психикалық саулық баланың толыққанды дамуының негізі, гейткипер-сақшылар» атты баяндамасы құрады. Гейткипер-сақшылар — бұл қауіпті мінез-құлық белгілерін уақытылы байқап, баланы қолдауға бағытталған алғашқы психолог емес мамандар тобы. Яғни, кез келген мұғалім, сынып жетекшісі, ата-ана немесе мектеп қызметкері баланың психикалық дабылдарын ерте анықтап, тиісті маманға бағыттай алатын бейресми қорғаушы ретінде қарастырылады. Баяндамада осы модельдің тиімділігі, халықаралық тәжірибе, тәуекел топтарын анықтау әдістері, баламен тілдесу алгоритмдері нақты мысалдармен түсіндірілді. Психологтар оқушылар мінезіндегі өзгерістерді бақылаудың ғылыми негіздерін, мұғалімдер мен ата-аналарға арналған қарапайым, бірақ маңызды ережелерді атап өтіп, бұл бағытты Кентау мектептерінде жүйелі енгізудің жолдарын ұсынды.

СЕРГІТУ СӘТІ: МЕКТЕП ПСИХОЛОГТАРЫНЫҢ КӘСІБИ ҰЙЫСУЫН НЫҒАЙТУ

Семинар барысында «Ы.Алтынсарин атындағы №1 мектеп–гимназия» психологтары С.Сейтбекова мен С.Балтабаева қатысушыларға тәжірибелік бағыттағы сергіту жаттығуларын ұсынды. Педагог-психологтар үшін мұндай сергіту сәттері тек көңіл-күйді көтеру үшін емес, эмоциялық жануы бар мамандарға қысымды жеңілдетуге, бір-бірімен еркін араласуға, кәсіби желіні күшейтуге мүмкіндік береді. Сергіту жаттығулары командалық өзара әрекеттесу, эмоционалдық тепе-теңдікті реттеу, ішкі ресурсты қалпына келтіруді мақсат етті. Қатысушылар аталған жаттығулардың мектеп жағдайында оқушылармен топтық кездесулер мен тренингтерде тиімді қолдануға болатынын атап өтті. Бұл тәжірибелік бөлім семинардың атмосферасын жеңілдетіп, әр маманның кәсіби құлшынысын арттырды.

ПРАКТИКАЛЫҚ ТАЛДАУ: КЕЙС-СҰРАҚТАР ЖӘНЕ ВИДЕОМАТЕРИАЛДАР

Б.Момышұлы атындағы №12 жалпы білім беретін мектеп психологы А.А.Дүйсенбиева қатысушыларға арнайы дайындалған видеоролик көрсетіп, күнделікті мектеп өмірінде жиі кездесетін психологиялық жағдайларға қатысты кейс сұрақтарын талқылады. Бұл тәжірибе педагог-психологтар үшін өте пайдалы болды, себебі нақты мысалдар негізінде шешім қабылдау алгоритмдерін талдауға, оқушылар арасындағы күрделі жағдайларға кәсіби тұрғыда баға беруге мүмкіндік туды. Әсіресе, оқушының эмоционалдық күйін бақылау, дағдарыс жағдайындағы алғашқы психологиялық көмек көрсету, ата-анамен жұмыс жүргізу, проблемалық сұхбат құрудың тиімді әдістері жан-жақты қаралды. Кейс талқылау барысында мамандар тәжірибе алмасып, өз мектептеріндегі ерекшеліктермен бөлісті.

САБЫРЛЫҚ ТРЕНИНГІ: ПСИХОЛОГ МАМАНДАРДЫҢ ӨЗ РЕСУРСЫН НЫҒАЙТУЫ

Семинар соңында Ш.Қанайұлы атындағы №2 жалпы білім беретін мектеп психологы І.Е.Молдатілес қатысушыларға сабырлық пен өзін-өзі басқару тренингін өткізді. Бұл жаттығулар педагог-психологтардың өз ішкі ресурстарын қалпына келтіруге, эмоциялық тұрақтылығын нығайтуға бағытталды. Себебі психолог мамандығы — ең жоғары эмоционалдық жүктемені көтеретін салалардың бірі. Оқушылардың қиын жағдайын тыңдау, дағдарыс кезінде қолдау көрсету, ата-аналармен жұмыс істеу маманнан шыдамдылық, кәсіби байыптылық және психологиялық тұрақтылықты талап етеді. Тренингте тыныс алу техникасы, қысымды төмендету әдістері, ішкі ойды реттеу және стресске қарсы тұру дағдылары тәжірибеде көрсетілді.

ҚАЛАЛЫҚ ПСИХОЛОГТАР АРАСЫНДАҒЫ ЫНТЫМАҚТАСТЫҚТЫҢ АРТУЫ

Жиын барысында қала мектептерінің психологтары бір-бірімен тәжірибе алмасып қана қоймай, бірлескен жұмыс бағыттарын да талқылады. Балалар психикалық саулығын қалыптастыруда мектептер арасында ортақ база, ортақ әдістемелік жүйе және дағдарыс жағдайларында жедел әрекет ету тетіктерін құрудың маңызы ерекше. Қатысушылар қала деңгейінде психологтар арасында тұрақты байланыс, тәжірибе алмасу кездесулері, ортақ тренингтер ұйымдастыру қажеттілігін атап өтті. Бұл — алдағы оқу жылындағы жұмыстың жүйелілігін арттырып, мектептердің психологиялық қызмет сапасын бір деңгейге келтіруге ықпал ететін маңызды қадам.

Related Articles

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Back to top button
Close