ТҰТЫНУШЫ ҚҰҚЫҒЫ – БАСТЫ НАЗАРДА
Түркістан қаласының әлеуметтік-экономикалық дамуы тек өндіріс, инвестиция немесе сауда көрсеткіштерімен ғана өлшенбейді.

Өңірдегі нарықтың толыққанды қалыптасуы үшін ең маңызды талап – тұтынушылардың құқықтарының қорғалуы, сапалы қызмет пен қауіпсіз тауардың қолжетімді болуы. Соңғы жылдары Түркістанда бұл бағыт жүйелі түрде күшейіп, мемлекеттік құрылымдар, кәсіпкерлік субъектілері және қоғам белсенділері бірлескен жұмыс жүргізіп келеді. Түсіндіру жұмыстарының ауқымы кеңейіп, тұрғындардың құқықтық сауаты артып, сапасыз тауар мен қызметке қатысты шағымдар дер кезінде қаралу деңгейі көтерілуде. Осы мақалада өңірдегі тұтынушылар құқығын қорғау саясатының негізгі бағыттары, оның маңызы және халыққа әсері кеңінен талданады.
ТҰТЫНУШЫ ҚҰҚЫҒЫН ҚОРҒАУДЫҢ ӨҢІР ДАМУЫНДАҒЫ ОРНЫ
Түркістан қаласының тұрғындарына сапалы қызмет көрсету – экономиканың бәсекелік қабілетін арттырудың маңызды элементі. Халықаралық тәжірибе көрсеткендей, тұтынушы сенімі жоғары қоғамда кәсіпкерлік те тұрақты дамиды. Сондықтан өңірде тұтынушылардың құқықтарын қорғау бағытында арнайы тетіктер іске қосылған: тәулік бойы жұмыс істейтін байланыс орталықтары, онлайн шағым қабылдау жүйесі, мобильді топтардың дүкендер мен қызмет көрсету нүктелерін тексеруі. Бұл экономикалық қатынастардың ашық болуын қамтамасыз етіп, кәсіпкерлер арасында сапа мәдениетін қалыптастыруға мүмкіндік береді. Нәтижесінде тұтынушылар өздері сатып алатын өнімге сенімді болып, өңірлік нарықта адал бәсекенің негізі нығаяды.
ТҮРКІСТАНДАҒЫ САПАСЫЗ ТАУАРЛАРДЫҢ АЛДЫН АЛУ ТЕТІКТЕРІ
Қалалық бақылау қызметтері азық-түлік, тұрмыстық техника, киім және құрылыс материалдары секілді бағыттарда жүйелі мониторинг жүргізіп келеді. Сауда орындарында жарамдылық мерзімі өтіп кеткен өнімдерді анықтау, сертификатталмаған тауарларды сатуға тыйым салу және қауіпті өнімдерге шұғыл шара қолдану – күнделікті бақылаудағы мәселелер. Сонымен қатар, өңірде кәсіпкерлерге арналған оқыту бағдарламалары да енгізілген. Онда тауарды дұрыс таңбалау, сақтау шарттарын орындау және тұтынушы алдындағы міндеттемелерді түсіндіру жұмыстары жүргізіледі. Бұл тәсіл өңірдің ішкі нарығындағы сапасыз өнімдердің азаюына үлкен ықпал етіп отыр.
ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ САПАСЫН АРТТЫРУҒА БАҒЫТТАЛҒАН ЖАҢА ТАЛАПТАР
Соңғы жылдары Түркістанда қызмет сапасына қойылатын талаптар күшейді. Әсіресе қоғамдық тамақтану, көлік тасымалы, туристік сервис және шағын сауда орындарында көрсетілетін қызметтің стандартқа сай болуы ерекше бақылауда. Қалалық мамандар жыл бойы рейдтік іс-шаралар өткізіп, қызмет көрсету сапасын тексеріп келеді. Нәтижесінде тұтынушылар тарапынан жиі көтерілетін шағымдар – кешіктірілген қызмет, дұрыс рәсімделмеген чек, ұқыпсыз қызмет көрсету – біртіндеп азая бастады. Көптеген нысандар ISO стандарттарына сай сапа менеджменті жүйесін енгізуге қызығушылық танытып отыр. Бұл өз кезегінде өңірдегі сервис саласының кәсібиленуіне оң әсерін тигізеді.
ТҰТЫНУШЫЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ САУАТЫН АРТТЫРУ ЖҰМЫСТАРЫ
Түркістан қаласында тұтынушылардың құқықтық сауатын арттыру мақсатында тұрақты ақпараттық жұмыстер жүргізіледі. Әлеуметтік желілерде арнайы түсіндірме роликтер жарияланып, мектеп пен колледждерде құқықтық мәдениет сағаттары өткізіледі. Қала тұрғындарына арналған «Сапалы өнімді қалай тануға болады?», «Тауар қайтару тәртібі», «Өз құқығыңды қалай қорғау қажет?» секілді практикалық нұсқаулықтар дайындалуда. Бұл бастамалар қоғамның құқықтық белсенділігін арттырып, халықтың өз құқығын қорғауда батыл қадам жасауына жол ашып отыр. Құқықтық мәдениеті жоғары тұтынушы – әділ және ашық нарықтың негізгі кепілі.
ШАҒЫМДАРДЫ ҚАРАУ ЖҮЙЕСІНІҢ ЖАҢАРТЫЛУЫ
Тұтынушылардың арыз-шағымын қарау жүйесі де соңғы жылдары айтарлықтай жетілдірілді. Бүгінде өтініштер бірнеше арна арқылы қабылданады: мобильді қосымша, қалалық байланыс орталығы, әлеуметтік желілер, электрондық үкімет порталы. Әрбір шағым тіркеліп, оның орындалу мерзімі жүйе арқылы бақыланады. Бұл қарапайым тұрғын үшін үлкен жеңілдік, ал бақылаушы органдар үшін тиімді механизм. Шағымдардың басым бөлігі бірнеше күн ішінде шешімін табады. Ал күрделі жағдайларда арнайы медиативтік топтар кәсіпкер мен тұтынушы арасындағы дауды шешуге атсалысады. Тиімді коммуникация орнатудың арқасында өңірдегі түсініспеушілік оқиғалары айтарлықтай азайды.
ТҰТЫНУШЫ ҚҰҚЫҒЫН ҚОРҒАУДЫҢ БОЛАШАҚ БАҒЫТТАРЫ
Алдағы уақытта Түркістанда тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесін одан әрі жетілдіру жоспарланып отыр. Соның ішінде электронды бақылау тетіктерін кеңейту, кәсіпкерлерді оқытудың жаңа платформаларын енгізу, жасөспірімдер арасында құқықтық мәдениетті қалыптастыру және халықпен байланыс арналарының санын арттыру көзделген. Қалада «Тұтынушыға қолайлы өңір» қағидаты бойынша жаңа стандарттар әзірленбек. Бұл бастамалар Түркістанның экономикалық орталық ретіндегі беделін күшейтіп, тұрғындардың өмір сапасын арттыруға ықпал етеді. Тұтынушы құқығының қорғалуы – қауіпсіз, әділ және сенімді нарықтың басты өлшемі екені анық.



