Без рубрики

ТҮРКІСТАН ОБЛЫСЫНДА ОҚУШЫҒА АЗҒЫНДЫҚ ЖАСАҒАН МҰҒАЛІМ СОТТАЛДЫ

Түркістан облысындағы сұмдық оқиға

2025 жылдың мамыр айында Түркістан облысының Келес ауданында орын алған азғындық дерегі қоғамның жанын түршіктірді. 38 жастағы дене шынықтыру пәнінің мұғалімі өз оқушысына азғындық әрекет жасап, кейін сот шешімімен 12 жыл 6 айға бас бостандығынан айырылды. Ол сонымен қатар білім беру саласында өмір бойына жұмыс істеу құқығынан айырылды. Бұл жайт тек жергілікті емес, республикалық деңгейде талқыланып, ата-аналар мен мұғалімдердің, сондай-ақ білім басқармасының назарын аударды. Мұндай қылмыстың мектеп қабырғасында, оқушы мен ұстаз арасындағы сенім аясында орын алуы қоғамдағы моральдық дағдарыстың тереңдігін көрсетті.

Мұғалім мәртебесіне нұқсан келтірген қылмыс және оның құқықтық салдары

Құқық қорғау органдарының мәліметінше, айыпталушының кінәсі сараптама қорытындысы мен куәгерлердің айғақтары арқылы толық дәлелденген. Дегенмен, ол өзінің кінәсін мойындамаған. Сот шешімінде мұндай қылмыстардың қоғамдық қауіптілігі ерекше атап өтіліп, жазаның қатаң болуының басты себебі — кәмелетке толмағанға қарсы жасалған әрекет екені көрсетілген. Бұл үкім қоғамға сабақ боларлық сипатқа ие. Заңгерлердің айтуынша, мұндай істерде кінә дәлелденсе, айыпталушыға кешірім жасалмайды және жаза мерзімі шартты түрде қысқартылмайды.

Білім беру саласындағы моральдық және психологиялық жауапкершілік

Мұғалім мамандығы тек пән үйретумен шектелмейді — ол адамгершілік пен өнегенің үлгісі болуы тиіс. Сондықтан осындай жағдайлар ұстаздарға деген сенімді әлсіретіп, жалпы білім беру жүйесінің беделіне нұқсан келтіреді. Әсіресе ауылдық жерлерде ата-аналар балаларын мұғалімге сеніп тапсырады. Ал сол сенімнің бұзылуы ата-аналар мен мектеп арасындағы психологиялық байланысты әлсіретеді. Педагогикалық этика мен жауапкершілікті күшейту мәселесі дәл қазір бұрынғыдан да өзекті.

Келес оқиғасы және қоғамдағы моральдық шекараның бұзылуы

Қоғам мұндай қылмыстарға төзімділік танытпау керек. Бұл тек жеке адамның емес, тұтас орта мен тәрбиелік жүйенің де мәселесі. Әлеуметтанушылардың пікірінше, соңғы жылдары моральдық шекараның бұзылуы, әлеуметтік желілердің ықпалы мен ақпараттық еркіндік кей адамдардың мінез-құлқына теріс әсер етуде. Мұғалімнің өз оқушысына қол көтеруі немесе зорлық әрекетіне баруы — рухани дағдарыстың көрінісі. Бұл оқиға елдің түкпір-түкпірінде балалардың қауіпсіздігі туралы ашық диалогтың басталуына себеп болды.

Мектептердегі бақылау мен іріктеу жүйесінің әлсіз тұстары

Білім беру ұйымдарында педагогтарды іріктеу және психологиялық тексеру тетіктері жеткілікті деңгейде жұмыс істемейді деген пікір жиі айтылады. Мұғалімдердің тек кәсіби қабілеті емес, моральдық-психологиялық ахуалы да тұрақты бақылауда болуы қажет. Көптеген елдерде педагогикалық кадрларды жұмысқа қабылдау алдында арнайы психологиялық тесттер, мінез-құлық талдауы жүргізіледі. Қазақстанда да бұл бағыттағы бақылау жүйесін күшейту — уақыт талабы. Келес ауданындағы жағдай дәл осы олқылықтың бар екенін көрсетіп берді.

Ата-аналар мен қоғам белсенділерінің үндеуі

Оқиғадан кейін әлеуметтік желілерде ата-аналар тарапынан ашық наразылық байқалды. Көптеген қоғам белсенділері білім саласындағы бақылауды күшейтуді, балаларды қорғау жүйесін жаңартуды талап етті. Түркістан облыстық білім басқармасы мен прокуратура бұл іске қатысты түсініктеме беріп, барлық оқу орындарында профилактикалық жұмыстар жүргізілетінін мәлімдеді. Қоғамның белсенді ұстанымы — мұндай жағдайлар қайталанбауы үшін нақты бақылау орнату және жаза саясатында жеңілдік бермеу.

Қыз баланың тағдыры және қоғамдағы қолдау тетіктері

Бұл оқиға ең алдымен жәбір көрген оқушы мен оның отбасына ауыр соққы болғаны анық. Психологтар мұндай жағдайларда жәбірленушіге ұзақ мерзімді психологиялық көмек қажет екенін айтады. Түркістан облысында балалар мен жасөспірімдерге арналған дағдарыс орталықтары жұмыс істейді, алайда олардың қолжетімділігі мен тиімділігі жиі сынға ұшырайды. Бұл оқиға қоғамды балалардың психологиялық қауіпсіздігіне баса мән беруге шақырып отыр.

Қатаң жаза – сабақ па, әлде жүйелік өзгеріс қажет пе?

Мұғалімге кесілген 12 жарым жылдық жаза — заң тұрғысынан әділетті шешім болса да, бұл түпкілікті мәселені шеше ме? Сарапшылардың пікірінше, мұндай қылмыстарды болдырмау үшін жаза қатаңдығынан бөлек, білім беру саласындағы іріктеу, бақылау, этикалық кодекс және ата-аналармен байланысты нығайту қажет. Яғни, бұл оқиға бір адамның қылмысы ғана емес, бүкіл жүйенің осал тұсын ашып берді. Қоғам бұл жағдайдан сабақ алып, балалардың қауіпсіздігін бірінші орынға қоюы тиіс.

Related Articles

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Back to top button
Close