Без рубрики

ТҮРКІСТАН – ЖАҢА ТАРИХИ ОРТАЛЫҚ ЖӘНЕ ZАМАНАУИ ТУРИЗМНІҢ ҚАЙНАР КӨЗІ

РУХАНИ ҚҰНДЫЛЫҚТАР МЕН СӘУЛЕТ ӨНЕРІ ҰШТАСҚАН ҚАЛА

Түркістан – ғасырлар қойнауынан жеткен тарихи қала ғана емес, бүгінгі таңда жаңа сәулеттік келбетімен танылып келе жатқан заманауи туризм орталығы. Қожа Ахмет Ясауи кесенесімен танылған Түркістан бүгінде инфрақұрылымы дамыған, заманауи туристік бағыттармен толыққан жаңа тарихи орталыққа айналды. Әрбір көше, әрбір нысан көне тарихты еске түсіре отырып, заманауи технологиялармен үндестік тауып, қала келбетін жаңаша мәнермен толықтырып тұр. Бұл – тек сәулеттік өзгеріс емес, бұл – тұтас идеологиялық жаңғырудың, мәдени туризмнің жаңа тынысы.

Мұнда жаңа бой көтерген ғимараттар ұлттық нақыш пен қазіргі заманғы сәулет өнерін тоғыстырып, көне мен жаңаның арасын үйлестіре білді. Қаланы аралаған кез келген турист Түркістанның өткен тарихына бойлай отырып, болашаққа бағытталған жаңашыл жобалармен де таныса алады. Бұл – рухани туризм мен мәдениет туризмінің ұштасқан нақты моделі. Көшелердің өзі қазақы өрнекпен безендіріліп, тарихи атмосфераны сақтай отырып, заманауи инфрақұрылымға сай құрылған.

«ТҮРКІСТАН АРЕНА», «КЕРУЕН САРАЙ» ЖӘНЕ «ШЫҒЫС БАЗАРЫ»: ЖАҢА СИМВОЛДАР

Түркістанның жаңғыруына серпін берген ірі туристік нысандардың бірі – «Керуен Сарай» көпфункционалды кешені. Бұл – Орталық Азиядағы алғашқы су үстіндегі сауда және ойын-сауық орталығы. Мұнда келушілер үшін еуропалық және шығыстық стильде жасалған дүкендер, қонақүйлер, мейрамханалар, сондай-ақ, бірегей фантастикалық су шоуы, театр қойылымдары мен 5D кинотеатрлар жұмыс істейді. Кешенде дәстүрлі керуен өмірі сахналанып, туристерге интерактивті саяхат ұсынылады.

«Түркістан Арена» – қаладағы ірі спорттық-мәдени нысан. Бұл стадион – халықаралық деңгейдегі жарыстар мен концерттерге арналған, заманауи жабдықталған спорт орталығы. Ол қаладағы туризм аясында спорт туризмін де дамытуға мүмкіндік беріп отыр. Мұнда өткізілетін мәдени шаралар ішкі туризмді дамытумен қатар, халықаралық қонақтардың қызығушылығын оятуда.

«Шығыс базары» – дәстүрлі үлгіде салынған, келушілерге қазақ халқының сауда-саттық мәдениетін, ұлттық тағамдарын, қолөнер бұйымдарын ұсынатын ерекше сауда аймағы. Туристер базар арқылы қазақ тұрмысының көрінісін сезіне алады. Бұл – тек сауда орны емес, бұл – этнографиялық туризмнің шағын орталығы.

ТАРИХ ПЕН ЗАМАНАУИ ТЕХНОЛОГИЯНЫҢ ҰШТАСУЫ

Түркістан қаласы бүгінде тарихи мұра мен заманауи мүмкіндікті біріктірген ерекше туристік платформаға айналды. Мысалы, Қожа Ахмет Ясауи кесенесіне келген әрбір турист енді интерактивті гидтер мен AR/VR технологиялар арқылы экскурсиядан бөлек, тарихи тұлғалармен «бетпе-бет» сұхбат құра алатындай деңгейге жетті. Бұл – тарихи ескерткіштерге қызығушылықты арттырып қана қоймай, оны заманауи технологиялар арқылы кең аудиторияға жеткізудің жолы.

Кейбір туристік бағыттарда QR-кодпен экскурсия жүргізу жүйесі енгізілген. Бұл – өз бетімен жүріп келе жатқан саяхатшылар үшін өте ыңғайлы шешім. Сондай-ақ, цифрлы ақпараттық баннерлер, көптілді гидтер, онлайн брондау, интерактивті туристік карта сияқты шешімдер де туристерге қалада еркін қозғалып, тарихи орындарды тереңірек тануға мүмкіндік беріп отыр. Мұның барлығы Түркістанды шынайы smart-city туризм үлгісіне жақындатып келеді.

МӘДЕНИ-ТАНЫМДЫҚ ШОУ-БАҒДАРЛАМАЛАР ТУРИСТЕРДІҢ НАЗАРЫН АУДАРУДА

Қаланың басты ерекшелігі – күнделікті ұйымдастырылатын ұлттық шоу-бағдарламалар мен қойылымдар. «Керуен Сарай» аумағында өтетін жанды театрландырылған көріністер, қазақ батырларының жекпе-жегі, жібек жолы керуені сахналары, қолөнершілер шеберханаларының шеберлік сағаттары туристер үшін ерекше әсер қалдырады. Мұндай бағдарламалар дәстүрлі мәдениетті көрсету ғана емес, тәжірибе арқылы үйрету, көру, сезіну және қатысу сияқты әдістерге негізделген.

Сондай-ақ, TURKESTAN CITY FEST, JAIDARMAN FEST, Ұлы Дала фестивалі, Наурыз мерекесі, Қымызмұрындық, Киіз үй орталығы шаралары секілді ірі мәдени оқиғаларға келушілер саны жыл сайын артып келеді. Бұл – маусымдық туризмді ғана емес, жыл бойы тұрақты туристік ағынды қамтамасыз ететін тетікке айналған.

ЭТНОАУЫЛ, ҰЛТТЫҚ ТАҒАМ ЖӘНЕ САЛТ-ДӘСТҮРДІ ТАНУ – ЭМОЦИЯҒА ТОЛЫ САЯХАТ

Түркістан қаласына келген турист тек көрумен ғана шектелмейді, ол қазақ халқының тұрмыс-салтын, мәдениетін тереңінен тануға мүмкіндік алады. Қалада арнайы жасақталған этноауылдарда қонақтар киіз үйде түнеп, ұлттық киім киіп, қымыз ішіп, домбыра шертіп, дастархан басында қазақы тағамдардың дәмін татуға мүмкіндік алады. Бұл – мәдени туризмнен әрі эмоциялық туризмге айналған бағыт.

Этноауыл жобалары – шетелдіктер үшін де, отандық туристер үшін де үлкен қызығушылық тудырып отыр. Әсіресе, балалар мен жастар арасында ұлттық ойындарды насихаттау, ас дайындау шеберлік сабақтары, қолөнер жасау сынды тәжірибелік бағдарлама үлкен сұранысқа ие. Мұндай қадамдар арқылы Түркістан тек тарихи емес, тәжірибе арқылы танылатын интерактивті туризм орталығына айналуда.

ТАРИХИ ҚАЛАНЫҢ БРЕНДІН ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ МӘДЕНИ ИМИДЖДІК САЯСАТТЫҢ РӨЛІ

Бүгінгі Түркістан – тек археологиялық нысандардың шоғырланған орталығы ғана емес, өзіндік тарихи-мәдени бренді бар жаңа мегахаб. Бұл имиджді қалыптастыруда түрлі халықаралық форумдар, көрмелер, фестивальдер мен шығармашылық жобалар маңызды рөл атқаруда. Қала өзін тек көне тарихымен ғана емес, жаңа дәуірдің мәдени және технологиялық нышандарымен де таныстырып жатыр. Ресми логотип, бірыңғай туристік стиль, ұлттық нақыштағы урбанистика элементтері – барлығы Түркістан брендіне біртұтастық береді. Қала әкімдігі мен мәдениет басқармасы мұндай жұмыстарды жүйелі түрде жүргізіп келеді. Түркістан туралы фото, бейнероликтер мен жарнамалық өнімдер тек отандық қана емес, халықаралық аудиторияға да бағытталған. Бұл — имидж саясаты арқылы туризм ағынын арттырудың тиімді тетігі.

ҚАЛАЛЫҚ ИНФРАҚҰРЫЛЫМНЫҢ ДАМУЫ – ТУРИСТЕРГЕ ЖАҒДАЙ ЖАСАУДЫҢ БАСТЫ НЕГІЗІ

Заманауи туризм үшін инфрақұрылым – бірінші кезектегі фактор. Түркістанда соңғы жылдары жолдар, қонақүйлер, қоғамдық көлік жүйелері, аялдамалар, демалыс орындары түбегейлі жаңартылды. Туристер үшін навигация жүйесі жеңіл әрі қолжетімді, көше бойындағы ақпараттық тақталар мен карта-баннерлер үш тілде берілген. Қаланың орталық бөліктері мен тарихи кешендерге дейін велосипедпен жету, самокат немесе электромобильді жалға алу қызметтері жолға қойылған. Қала ішінде күнделікті қоғамдық көлікпен қатар, арнайы туристік автобус бағыттары ашылды. Инфрақұрылым мен логистиканың осындай дамуы – туристердің қауіпсіз әрі ыңғайлы қозғалысына мүмкіндік беріп отыр.

ӘЛЕМ ТАНЫҒАН ҚОЖА АХМЕТ ЯСАУИ КЕСЕНЕСІ – ТАРИХТЫҢ ТІРІ ТҰЛҒАСЫ

ЮНЕСКО тізіміне енген Қожа Ахмет Ясауи кесенесі – Түркістан туризмінің алтын діңгегі. Бұл кесене тек архитектуралық ғажайып емес, бүкіл түркі әлемі үшін қасиетті рухани мекен. Жыл сайын мұнда жүздеген мың турист зиярат жасап, рухани тынығу мақсатында келеді. Жаңа технологиялар арқылы кесененің тарихи сипаты визуалды түрде жандандырылды. Қазір туристерге арналған 3D бейнеэкскурсиялар, кесене ішіндегі AR-гид жүйесі, дыбыстық аудиогид секілді жаңалықтар енгізілген. Сонымен қатар, Ясауи өмірі мен іліміне арналған арнайы көрмелер, қолжазба мұражайлары және ғылыми конференциялар – бұл мекеннің маңызын тереңдете түсуде.

БАЛАЛАР МЕН ОТБАСЫЛЫҚ ТУРИЗМГЕ АРНАЛҒАН ҚЫЗМЕТТЕР АЯСЫ КЕҢЕЙДІ

Түркістанда тек ересектерге ғана емес, балалар мен отбасылар үшін де туризм форматы дамуда. Қалада жаңа ашылған балаларға арналған ойын-сауық кешендері, этно-алаңдар, квест-турлар, танымдық театрландырылған бағдарламалар туристік тәжірибені байыта түседі. Түркістандағы «Керуен Сарай» кешенінде күн сайын өтетін отбасылық шоу-бағдарламалар мен жарыстар – ата-аналар мен балалар үшін ұмытылмас сәттер сыйлайды. Сонымен қатар, балаларға арналған ұлттық қолөнер, аспаздық, киіз үй құру сияқты шеберлік сабақтары арқылы мәдени мұраға деген қызығушылық артады. Қала билігі отбасылық туризмнің болашағына үлкен үміт артып, оған лайықты инфрақұрылым құруда.

ШЕТЕЛДІК ТУРИСТЕРДІҢ ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҒЫ: ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ТУР НАРЫҒЫНДАҒЫ ТҮРКІСТАННЫҢ ОРНЫ

Соңғы жылдары Түркістан халықаралық туристік картада беделді орын ала бастады. Орталық Азия, Түркия, Пәкістан, Иран, Әзербайжан, Малайзия және Еуропа елдерінен келетін шетелдік қонақтар саны жыл сайын артып келеді. Түркі халықтарының ортақ мұрасы ретінде Түркістан шетелдіктер үшін тарихи-рухани саяхаттың ошағына айналуда. Қалада жұмыс істейтін көптілді гидтер, ағылшын, түрік, парсы және орыс тілдеріндегі туристік ақпараттар, онлайн сервистер – халықаралық стандарттарға сай қызмет көрсетуді қамтамасыз етеді. Халықаралық туризм көрмелерінде Түркістанның бренді белсенді насихатталып, туристік ағынды арттыруға бағытталған жобалар жүзеге асырылуда.

ҚОЛӨНЕР ЖӘНЕ ДӘСТҮРЛІ ӨНЕР АРҚЫЛЫ ТУРИСТІК ТӘЖІРИБЕНІ ТЕРЕҢДЕТУ

Қолөнер – Түркістан туризмінің ұлттық ерекшелігін көрсететін маңызды сала. Қалада қазірдің өзінде бірнеше этно-шеберханалар, шеберлік сабақтары өтетін алаңдар жұмыс істейді. Туристер өз қолымен керамика, былғары, киіз, ағаш бұйымдарын жасап көреді. Мұндай іс-шаралар туристке тек көрумен емес, жасаумен де танысуға мүмкіндік береді. Әсіресе шетелдік қонақтар үшін бұл – ерекше мәдени тәжірибе. Қолөнер арқылы жергілікті халықпен тікелей қарым-қатынас орнайды. Бұл бағыт туризмнің экономикалық тиімділігімен қатар, мәдени құндылықты сақтауға да қызмет етеді.

ГАСТРОНОМИЯЛЫҚ ТУРИЗМ: ҰЛТТЫҚ ТАҒАМДАР МЕН ҚАЗАҚ АС ҮЛГІСІН НАСИХАТТАУ

Ұлттық ас – туристік тәжірибенің ең дәмді әрі ұмытылмас бөлігі. Түркістанда қазір гастротуризм бағытында арнайы маршруттар жасалған. Туристер бешбармақ, қазы-қарта, ет асы, наурыз көже, бауырсақ, қымыз секілді тағам түрлерін дәстүрлі тәсілмен дайындау процесіне қатысып, дәм татып көреді. Әсіресе, ауылдық этноауылдарда ұйымдастырылатын дастархан басындағы отырыстар, қонақжай дәстүрді таныстыру туристердің жылы лебізін тудырады. Сонымен қатар, қалада халықаралық тағам түрлерін ұсынатын мейрамханалармен қатар, ұлттық дәмхана желілері де дамып келеді. Бұл – гастрономиялық туризмді одан әрі дамытудың негізі.

ТҮРКІСТАН ТУРІЗМІНІҢ БОЛАШАҒЫ: «VISIT TURKESTAN» СТРАТЕГИЯСЫНЫҢ МАҚСАТ-МІНДЕТТЕРІ

Түркістан қаласының туризмін дамытудың орта және ұзақ мерзімді стратегиясы жасалған. Бұл құжатта ішкі және халықаралық туризмді дамыту, жаңа маршруттар ашу, туристік өнімдер желісін кеңейту, туризм саласында кәсіпкерлікті қолдау, жаңа жұмыс орындарын ашу секілді нақты қадамдар қамтылған. «Visit Turkestan» бренді аясында халықаралық серіктестіктер орнатылып, онлайн маркетинг платформаларында белсенділік артуда. Түркістанды 2025 жылға қарай Орталық Азияның жетекші туризм орталығына айналдыру – стратегиялық мақсат. Бұл бағытта қала әкімдігі, туристік агенттіктер, бизнес өкілдері және қоғам белсенділері бірігіп жұмыс істеуде.

ҚАЛА ҚАУІПСІЗДІГІ МЕН КОМФОРТ – ТУРИСТ ҮШІН БАСТЫ ТАЛАП

Туризм тек көрікті орындармен ғана өлшенбейді, ең алдымен – қауіпсіздік пен жайлылық. Осы бағытта Түркістанда жол инфрақұрылымы жаңартылып, бейнебақылау жүйелері, жедел туристік көмек желісі, санитарлық-гигиеналық тораптар секілді маңызды қызметтер жолға қойылған. Сонымен қатар, қаладағы көлік, автобустар, велосипед жалға беру қызметі, ақпараттық киоскілер мен арнайы туристік полиция бөлімшелері шетелдік саяхатшыларға жайлы жағдай қалыптастыруға бағытталған.

Қалада Wi-Fi қолжетімді нүктелер, мобильді қосымша арқылы көмек алу секілді заманауи шешімдер енгізіліп, туристік тәжірибені барынша жеңілдету мақсат етілген. Түркістанның ендігі келбеті – ақылды, қауіпсіз және қонақжай қала ұғымымен тығыз байланысты. Бұл – жаңа заман туризмінің басты талабы.

Related Articles

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Back to top button
Close