САУРАН АУДАНЫНДА МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТ КӨРСЕТУ САПАСЫ БАҚЫЛАУДА: 44 ҚЫЗМЕТ АЛУШЫНЫҢ ӨТІНІШІ ҚАНАҒАТТАНДЫРЫЛДЫ
Мемлекеттік қызметтердің сапалы әрі уақтылы көрсетілуі – халықтың мемлекеттік басқару органдарына деген сенімінің айнасы. Бұл бағытта еліміздің барлық өңірлерінде кешенді жұмыстар жүргізілуде. Түркістан облысында, соның ішінде Сауран ауданында да бұл сала ерекше назарға алынған.

Жақында Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Түркістан облысы бойынша департаменті (бұдан әрі – Департамент) тарапынан облыс аумағында мемлекеттік қызмет көрсету сапасын бақылау бойынша жүргізілген сыртқы байқау қорытындысы бойынша бірқатар маңызды мәселелер анықталды. Осы байқау нәтижесінде, Сауран ауданы да назардан тыс қалмады. Анықталғандай, 44 қызмет алушының өтініштеріне қатысты заңда белгіленген мерзімдер бұзылып, қызмет беруші тарапынан 2 айға жуық уақыт ішінде жауап берілмеген.
Мәселенің мәнісі неде?
Қазақстан Республикасының «Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы» Заңының 5-бабына сәйкес, әрбір қызмет беруші азаматтарға қызмет көрсету тәртібін бекітетін заңнамалар аясында әрекет етуі тиіс. Алайда Сауран ауданы мен басқа да өңірлерде анықталған бұл кемшілік көрсетілген талаптардың сақталмағанын көрсетті.
Атап айтқанда, «Сауда-саттықты (аукциондарды) өткізуді талап етпейтін мемлекет меншігіндегі жер учаскелеріне құқықтарды алу» мемлекеттік көрсетілетін қызмет регламентіне сәйкес, жер комиссиясы өтінішті 12 жұмыс күні ішінде қарап, оң немесе теріс қорытынды беруі қажет. Бірақ бұл ретте, бірқатар өтініштер бойынша заңда белгіленген мерзім ескерілмей, азаматтар ұзақ күтуге мәжбүр болды.
Сауран ауданындағы жағдай
Анықталған 44 өтініштің біраз бөлігі Сауран ауданындағы тұрғындарға тиесілі болды. Бұл ауданда жергілікті тұрғындардың жеке тұрғын үй құрылысына, шаруа қожалықтарын жүргізуге немесе кәсіпкерлік мақсаттағы жер телімдерін алуға байланысты берген өтініштері бірнеше апта бойы қаралмай тұрған. Мұндай жағдай азаматтардың конституциялық құқықтарын шектеумен қатар, бизнеске де кері әсерін тигізеді.
Сауран ауданы әкімдігі аталған олқылықты жою бойынша бірден шара қабылдады. Департаменттің ұсынысы негізінде жергілікті атқарушы орган барлық өтінішті жедел қарап, азаматтарға заңнамаға сай жауап ұсынды. Жауаптарда жер комиссиясының қорытындылары көрсетіліп, ары қарайғы әрекеттер бойынша түсіндірме берілді.
Қабылданған шаралар
Департамент тарапынан заң бұзушылықтар анықталған соң, келесідей нақты шаралар қолға алынды:
• Барлық 44 өтініш бойынша жер комиссиясының қорытындылары берілді;
• Қызмет алушылардың бұзылған құқықтары қалпына келтірілді;
• Мерзімді бұзуға жол берген лауазымды тұлғалар тәртіптік жауапкершілікке тартылды;
• Сауран ауданы әкімдігіне қызмет көрсету сапасын арттыру бойынша нұсқамалар жолданды.
Бұл шаралар аудан тұрғындарының құқықтарының қорғалуын қамтамасыз етіп қана қоймай, мемлекеттік қызметтер көрсетуге деген сенімді де арттыра түсті.
Қызмет алушылар не істеуі керек?
Мемлекеттік қызмет көрсету барысында қандай да бір құқық бұзушылыққа тап болған жағдайда, азаматтар келесі мекенжайлар мен платформалар арқылы шағымдана алады:
• Түркістан облысы, Жаңа қала ықшам ауданы, 32 көше, 16 ғимарат;
• «Электрондық үкімет» порталы – www.egov.kz;
• «E-Otinish» – азаматтардың өтініштерін қабылдау мен өңдеудің бірыңғай платформасы;
• Telegram желісіндегі «Kenes 1414 official» бот.
Бұл ресурстар арқылы кез келген азамат өз құқығын қорғау жолында әрекет ете алады.
Алдын алу шаралары және болашақ жоспарлар
Мемлекеттік қызмет көрсету саласындағы жүйелік кемшіліктердің алдын алу үшін Сауран ауданында келесі бағыттар бойынша жұмыстар жүргізілуде
1. Мемлекеттік қызметкерлердің біліктілігін арттыру – қызмет көрсету мерзімі, талаптары және стандарттары бойынша тұрақты оқыту семинарлары өткізіледі;
2. Цифрлық жүйелерді жетілдіру – өтініштердің өңделу барысын электронды түрде бақылау жүйесі енгізілуде;
3. Қызмет алушылармен кері байланысты дамыту – сауалнамалар, қоғамдық қабылдаулар және онлайн кеңестер ұйымдастырылуда;
4. Әкімшілік жауапкершілікті күшейту – мерзімді бұзған лауазымды тұлғаларға қатысты жедел шешімдер қабылдануда.
Тұрғындардың пікірі
Сауран ауданы тұрғындары аталған шараларға оң баға беріп отыр. Аудан тұрғыны Бауыржан Қалмырзаев былай дейді:
“Бұрын жер телімі бойынша өтініш берген соң бірнеше ай бойы хабар күтетінбіз. Енді, жаңа өзгерістерден кейін, өтінішіме 10 жұмыс күнінде жауап алдым. Бұл – үлкен ілгерілеу.”
Осы секілді пікірлер аудан тұрғындарының мемлекеттік қызмет көрсету сапасындағы оң өзгерістерді сезініп отырғанын көрсетеді.
Мемлекеттік қызмет көрсету сапасын бақылау – тек тексеру шарасы ғана емес, бұл – халық пен билік арасындағы сенімді нығайтудың құралы. Сауран ауданында 44 азаматтың өтініші бойынша орын алған олқылықтар уақытылы анықталып, жедел шешім қабылдануы нәтижесінде олардың заңды құқықтары қалпына келтірілді. Бұл – мемлекеттік аппараттың жауапкершілігі мен ашықтығының айқын көрінісі.
Алдағы уақытта да Сауран ауданында көрсетілетін барлық мемлекеттік қызметтердің сапасы бақылауда болады. Бұл бағытта Департамент пен аудан әкімдігі бірлесіп, мемлекеттік қызметтердің әділ әрі қолжетімді болуын қамтамасыз ету жолында нақты қадамдар жасауда.